پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251013
تاثير کرونا بر کاهش اهدا خون در چهارمحال و بختياري/ اهدا خون تهديد کننده سلامت نيست
تاریخ انتشار : 1400/07/19 08:00:07
نمایش : 1242
حسين هاشمي گفت:در بيشتر گروه هاي خوني ما و بالاخص گروه خوني o مثبت و o منفي با کاهش شديد روبرو شديم و ذخاير خوني ما به مرز 4 و کمتر از 4 رسيده است که اين زنگ خطر و هشداري براي سازمان انتقال خون است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حسين هاشمي مدير کل سازمان انتقال خون استان چهار محال و بختياري در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز؛ گفت: با توجه به وظيفه و فلسفه وجودي سازمان انتقال خون تامين خون سالم و کافي و در اختيار قرار دادن آن به بيماران نيازمند خون مي باشد و تنها سرمايه سازمان انتقال خون اهدا کنندگان داوطلب خون مي باشد.

وي افزود: متاسفانه چند روزي هست که بدليل شرايط کرونا و بحث واکسيناسيون با کاهش شديد مراجعه کننده و اهداي خون مواجه هستيم.

 هاشمي بيان داشت : در بيشتر گروه هاي خوني ما و بالاخص گروه خوني o مثبت و o منفي با کاهش شديد روبرو شديم و ذخاير خوني ما به مرز 4 و کمتر از 4 رسيده است که اين زنگ خطر و هشداري براي سازمان انتقال خون استان مي باشد.

وي عنوان کرد: ما به همين دليل در قالب پويش نذر خون و اهداي زندگي پذيراي دوستان از سپاه استان بوديم ، همچنين از عموم مردم غيور استان خواهشمنديم تا در اين پويش همکاري لازم را بعمل آورند.

رئيس سازمان انتقال خون استان با اشاره به اينکه بيشترين گروه خوني مورد مصرف در استان از گروه خوني o مي باشد بيان کرد: روزانه به طور متوسط 40 الي 50 واحد خون از مردم عزيز شهرکرد دريافت مي شود اما ميزان نياز بيمارستان ها چيزي حدود 80 واحد خون در روز مي باشد.

انتهاي پيام/1030 ج
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html